måndag 31 januari 2011

Ridhustripp

Det gick bra att lasta och transportera Prinsen idag!
Visserligen "skrek" han nästan hela vägen (4km) till ridhuset,
men bara vi stannade igen så var han relativt lugn.
Det var en pigg och lite sprallig häst jag satte mig på idag.
-Ojdå! var det någon i ridhuset som sa. Har han vårkänslor eller?
-Jaa, sa jag. Det får vi väl verkligen hoppas!
För om han INTE har det...då måste ju det betyda att han skuttade
omkring lite i taget bara för att se om jag hängde med...eller..?
...neejj...inte min lille köttbulle, den gule, min prins...
Jag tror bestämt att det måste ha varit en försmak av vad som komma skall...
...när det nu en gång behagar att bli vår!

En ångande, svettig charmör.


Direkt från Sir Ashleys läppar:
Det är hårt.
Det är svettigt.
Det spritter i benen!
Det är jobbigt.
Det känns lite varmt.
Oj, vad det spritter i benen!
Det är synd att de andra bara gick.
Nu spratt det till igen!

...Det är skönt att det är över...!
!!!!!

En klok sanning: "Kärt öga ser ingen brist".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar